(Enèada)
_____________________________________________________
RECORDAU!! Dilluns 22 d'abril farem una prova escrita sobre els contiguts treballats de les 3 cultures clàssiques. Serà tipus test on cada pregunta tindrà 4 possibles respostes però només 1 serà la correcta. Si la pregunta no és contestada correctament, restarà un punt del total de preguntes.
Exemple de pregunta:
La religió egipcia era del tipus:
a) Politeísta amb déus antropomorfes
b) Politeísta amb déus zoomorfes
c) Monoteísta amb déus antropomorfes
d) Monoteísta amb déus zoomorfes
Resposta correcta???
__________________________________________________________________________
Després de fer els tres mapes conceptuals de les tres cultures hem situat quan de temps van existir aquestes dins de l'Edat Antiga:
Cada grup ha fet un recull d'informació sobre les 3 cultures: Egipte, Grècia i Roma. Treiem les dades més importants per fer el nostre mapa d'idees. Aquí teniu el què vam fer sobre EGIPTE:
Acabant el mes de febrer, podem contar-vos el què estem fent a projectes. Ens hem dividit en 3 grups i cadascun està cercant informació sobre les cultures clàsiques que ens interessen: Egipte, Grècia i Roma. Aquesta informació té relació amb les costums, llengües, govern, situació gerogràfica històrica, societat, religió,...
Quan tinguem la tinguem montada, us la mostrarem!!
PROJECTE 2N TRIMESTRE: ELS MITES
Aquest és el tema triat pels alumnes de la classe The Famous People per investigar durant aquest segon trimestre.
En breu exposarem les preguntes sorgides dels dubtes i us explicarem com treballarem.
Aquí teniu l'esquema que seguirem per investigar els dubtes i preguntes que tenim sobre els mites:
_____________________________________
El cor i la circulació de la sang
El
cor és un múscul de la mida del puny situat
entre els pulmons. Gràcies al seu moviment de contracció i dilatació, fa circular la sang pels vasos sanguinis.
El
cor té quatre cavitats: les dues superiors s'anomenen
aurícules i les dues inferiors ventricles. La sang entra per les aurícules, passa als ventricles, i aquests l'expulsen amb força cap a l'exterior.
En
el cos hi ha dos circuits sanguinis diferents,
el pulmonar i el general.
En
el circuit general, la sang proporciona substàncies
nutritives i oxigen a les cèl·lules. Les cèl·lules transformen aquestes substàncies en energia, i generen substàncies residuals i diòxid de carboni que aboquen a la sang, la qual s'encarregarà d'expulsar-les del cor. |
El
funcionament del cor
El cor bomba
la sang interrompudament i a gran velocitat.
Per bombar la sang, el cor es contreu i es dilata rítmicament.
La successió d'una contracció i una dilatació constitueix un batec.
En un minut, el cor batega unes 70 vegades, tal com pots observar
si et poses la mà sobre el pit.
Per bombar la sang, el cor es contreu i es dilata rítmicament.
La successió d'una contracció i una dilatació constitueix un batec.
En un minut, el cor batega unes 70 vegades, tal com pots observar
si et poses la mà sobre el pit.
Observa
la continuació com funciona el cor: |
|
El cor està
relaxat i but de sang. |
Entra sang a les
aurícules. |
Les aurícules es contreuen i impulsen la sang als ventricles. | Els ventricles es contreuen i expulsen la sang del cor. |
Recordeu!!! Dilluns 10 de desembre farem una petita prova sobre els contiguts dels treballs de projectes. Feu una miradeta a les fitxes que heu emplenat a classe durant les exposicions.
Aquestes son les possibles preguntes d'aquesta prova:
Cervell i cap:
-
Com funciona el cervell?
-
Digues el nom d’alguna de les parts del cervell
i què controlen
-
Per què tenim al de cap?
Cor:
-
Explica les característiques més importants del
cor
-
Com funciona el cor? Quin és el circuit de la
sang per dins d’ell?
-
Quina relació hi ha entre el cor i els pulmons?
Malalties:
-
Què és una malalatia?
-
Com es defensa de cos de les bactèries?
-
Fes una llista de les malalties de les quals vam
parlar a classe i explica-les
-
Com podem prevenir les malaties?
Músculs:
-
Què és un múscul? De què està format?
-
Com funcionen els músculs?
-
Digues el nom d’alguns dels músculs més
importants del cos
Òrgans:
-
Què és un òrgan? De què està format?
-
Dels 8 òrgans que hem estudiat, tria 4 i explica’ls
Ossos:
-
Què és un os? Per què són importants?
-
Escriu el
nom d’alguns dels ossos del cos i situa’ls en ell
-
Quin és l’os més llarg i el més curt? On es troben?
-
Explica breument els ossos de l’orella
Reproducció:
-
Explica els dos tipus de reproducció i comenta
les diferències entre elles
-
Quins són els òrgans reproductius més importants
de l’home i la dona?
-
Com es crea un bebé?
Tendons i articulacions:
-
Qué és un tendó?
-
Què és una articulació? Explica els tipus
-
Què és una tendinitis?
Avui, dilluns 3 de desembre, quatre grups han exposat els seus projectes. Aquí teniu els enllaços:
Malalties:
http://dl.dropbox.com/u/40439445/malalties.odp
Músculs:
http://dl.dropbox.com/u/40439445/Musculs.odp
Tendons i articulacions:
http://dl.dropbox.com/u/40439445/Tendons%20i%20artic.odp
Ossos:
http://dl.dropbox.com/u/40439445/ossos.odp
Avui, dimecres 28 de novembre, un grup ha exposat el seu treball. Aquí teniu l'enllaç:
Cervell i cap:
http://dl.dropbox.com/u/40439445/Cervell%20i%20cap.odp
Avui, dilluns 26 de novembre, tres grups han exposat els seus projectes. Aquí teniu els enllaços:
El cor:
http://dl.dropbox.com/u/40439445/Projecte%20EL%20Cor%20(Elena-Esther).odp
Els òrgans:
http://dl.dropbox.com/u/40439445/Projecte%20%C3%92rgans%20Carla%20Lisa.odp
La reproducció:
http://dl.dropbox.com/u/40439445/Projecte%20La%20Reproducci%C3%B3%20(Aroha-V%C3%ADctor-Jose).odp
Aneu repassant les notes que heu pres per al examen del 10 de desembre!!!
Atenció!!!
DILLUNS 26 NOVEMBRE
EXPOSEN:
Reproducció 1
Cervell i cap 2
Cor 3
Òrgans 4
DILLUNS 3 DESEMBRE
EXPOSEN:
Músculs 5
Malalties 6
Ossos 7
Tendons i articulacions 8
DILLUNS 10 DESEMBRE:
EXAMEN DE TOTS ELS TREBALLS (1 PREGUNTA DE CADA TEMA)
NOTA DE PROJECTES:
50% EXAMEN
40% TREBALL
10% ACTITUD + EXPOSICIÓ ORAL
AJUDA PER FER ELS TREBALLS:
http://www.ceip-diputacio.com/MITJA%20I%20SUPERIOR/naturals/cos%20huma/generalitats/generalitats%20cos%20huma.htm
http://www.supersaber.com/digestivo.htm
http://www.edu365.com/primaria/muds/natural/digestiu1/index.htm
http://www.edu365.com/primaria/muds/natural/menstruacio/index.htm
http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=1045
http://www.edu365.com/aulanet/coshuma/
QUIN ÉS EL GUIÓ A SEGUIR? (Consensuat entre els alumnes i la mestra)
1. Portada o presentació (títol, foto o dibuix, nom dels alumnes,...)
2. Índex (indicam les parts del treball)
3. Pregunta i resposta:
- buscar informació a Internet, llibres, jocs, altres companys/pares/mares/metges,...
- un del grup cerca informació i l'altre escriu
- resumirem la informació entre tots els del grup amb les nostres paraules
- inclourem definició, tipus, situació al cos, per a què serveix, com funciona, nom científic (si el trobam),...
4. Fotos del tema tractat
5. Procés d'el·laboració del treball (quan de temps hem estat per fer-lo, com i quant hem treballat, com ens hem repartit la feina, tothom ha treballat amb les mateixes ganes,...)
6. Bibliografia (de quins llibres o pàgines web surt la informació del treball)
DISTRIBUCIÓ DELS TEMES ENTRE ELS GRUPS DE TREBALL
Cervell i cap..........................Mali i Anna
Reproducció.........................Victor, Aroha, Jose
Tendons i articulacions..........Nahuel i Germán
Òssos...................................Aitana i Maria
Òrgans.................................Lisa i Carla
Malalties..............................Joan, Dani i Simba
Músculs..............................Àlvaro, Guille i Carlos
Cor.....................................Esther i Elena
PLAFÓ DEL PROJECTE
PREGUNTES DEL PROJECTE
Aquestes són les preguntes i dubtes que han sorgit:
Com ens fa funcionar el cervell? Maria
Com funciona el cor i els músculs? Lisa
Què són els tendons? Dani
Quins òrgans hi ha al cos i com funcionen? Dani/Carlos/Nahuel
Quants d'ossos tenim al cos? Aroha
Com funciona el cervell? Carla/Mali
Per què tenim mal de cap? Carla
Quina és la part més important del cos després del cor? Carlos
Com canvia el cos amb els anys? Nahuel
D'on surten els sucs digestius? Victor
Per què tossim? Elena
Com es defensa el cos de les bacteries? Joan
Quin són els noms dels músculs? Àlvaro
Com funciona el cos i de quina forma? Àlvaro
Quants músculs tenim al cos i quins són els més importants? Aitana
Com són els músculs per dins? Germán
Com funcionen les articulacions? Jose
Com és la columna vertebral? Esther
Com ens hem de seure correctament? Esther
Com és la llengua per dins? Esther
Com neix un bebé? Aroha
Com són els ossos de l'orella? Dani
Com es crea un bebé? Guille
Una cosa: en la pregunta de Per qué tenim mal de cap?.. Tu has possat per qué tenim al de cap?.
ResponderEliminar